Banalni ugovori mogu vam zakomplikovati život, još nisam u toj fazi, ali razmišljam o tome.
Prvo i prvenstveno, da li pažljivo čitamo šta potpisujemo kod pravljenja ugovora o nekoj usluzi?
Ne!
Jer, ko će to sve čitati dok mu dišu za vratom, nije ništa od životne važnosti, predugačko je, a možda i prekomplikovano, a sigurno ako ne potpišemo da nećemo imati priliku da sklopimo novi ugovor jer se neretko radi o monopolistima.
I tako, ja posle više od 4 godine korištenja usluge mog provajdera, sama sebe primoram da pročitam ugovor, jer sam na ivici živaca kada je reč o njihovom delu ispunjenja ugovora. Dovela sam sama sebe u rebus, kada sam se zapitala da li da ih promenim, da li ima više smisla koristiti njihove usluge, a i sa kime da ih zamenim?!
Prvi ugovor sa njima je bio o korištenju kablovske televizije. Ok, piše tamo, mogu da menjaju programsku šemu, cenu... blabla, a nije da nisu koristili to pravo. Moje jedino pravo koliko vidim je da redovno plaćam uslugu, a bez da se pitam odgovaraju mi njihove promene.
Drugi ugovor koji sam sa njima potpisala je ugovor o korištenju interneta. Nametnulo mi se logično da njih uzmem za provajdera, jer već koristim jednu uslugu, nije da nisu bili povoljni, a i nemam razvučene telefonske žice po stanu.
Treći ugovor je bio kada sam rešila da malo "obogatim" tv program, pa sam potpisala o korišenju D3 usluge, koja baš i nije jeftina, ali niko me nije terao na to. E sada u tom ugovoru piše, da sve ono što sam potpisala ranije je "puj pike ne važi" i da sada idemo po novom. Ok, nisam čitala, šta to menja? Opšti uslovi su opšti uslovi.
Četvrti ugovor je bio kada sam potpisala da plaćam interenet post paid gde već postoji začkoljica.
Ona se nalazi u rečenici "koristiti ovu uslugu najmanje narednih 24 meseca".
Iz raznih priča, dok čekam u besomučnom redu da platim (napokon mogu preko pošte) sam čula da se desi da raskineš ugovor, ali oni nekim čudom to previde, pa te posle terete do dana dok nisu "videli"!!!
Šta bi tek bilo da ja recimo raskinem ugovor koji sam potpisala da ću koristiti u naredna 24 meseca, a tek sam na 18-estom? Ništa, tražili bi da platim bez usluge i te naredne mesece, naravno. Ko mi je kriv, potpisala sam.
Zašto sam počela o tome da razmišljam?
Evo ovako:
Mislim da ne postoji mesec u kom nisam zvala minimum dva puta da se žalim da nemam interenet, a da dobijem odgovor
- imamo tehničkih problema, strpite se
- problem je na čvoru na kom se vi nalazite, neki aparat (kakav zaboga????) pravi šum
- izmeštamo čvor, samo što nije
- napisaćemo reklamaciju (a onda dodju kad mi je protok fantastičan i ne znam šta da kažem, jedino da će za dva sata opet postati katastrofalan)
....
Da napomenem, kada mi nestane internet, nestane mi i D3, tako da u tom vremenu ja 85% računa plaćam za ništa, a vreme korištenja mi se ne prolongira.
Ovaj mesec to traje predugo, traje već gotovo dve nedelje, gde imam internet i D3 samo par sati u toku dana, a onda tajac. Slika na tv-u (D3) zamrznuta ili je nema, kompjuter mrtav, jedino još rade telefoni da zovem ponovo.
Ako ovim tempom nastave, x y i z operateri će postati moji najbolji prijatelji, jer ni sa drugaricama se nisam čula u poslednjih pola godine toliko koliko sa njima u poslednje dve nedelje, pa tako u krug.
Nego, nadjoh ja taj/te ugovore u gomili papira, na svakom se ponavalja "obuhvata opšte uslove korištenja koji su priloženi". E sad, ništa nije priloženo, znači, treba da mi radi net da bi pogledala koji su to opšti uslovi.
Proradio i ja naravno otvorim, podnaslovi idu ovako:
- uvodne odredbe
- preduslovi za korištenje usluga
- usluga
- osnovne obavez xxx (provajdera nadalje)
- osnovne obaveze pretplatnika
- nedozvoljeno ponašanje pretplatnika
- prava xxx kada se pretplatnik ponaša na
nedozvoljen način
- ograničenje odgovornosti xxx
- isključiva odgovornost pretplatnika za svoje
nedozvoljeno ponašanje
- ostala meñusobna prava i obaveze
- pravo na otkaz ugovora
- ostale odredbe
Ok, kao mogu raskinuti ugovor da ga najavim 30 dana unapred, a mogu i oni. A šta je onda sa onim što sam potpisala?
Drugo, sve ove gore odredbe se manje više odnose na kažnjavanje pretplatnika, ali nigde nema šta ako oni ne ispunjavaju svoje. E pa ima, ograde se da nije do njih, jer toga ima u ugovoru.
Ne mogu raditi ako nema struje, ako ima tehničkih problema, ako... blablabla.
Šta god da kažeš, oni će naći opravdanje.
E pa ja sam zamolila milioniti put da ili trajno reše moj problem ili neka kažu da nisu u stanju pa da gledam šta mi je činiti. Naravno - obećali su. Znam da nisam velika riba, ali, znaju oni i sami da suma koju jedno domaćinstvo plaća za te usluge, nije uopšte zanemarljiva, pogotovo kada se sabere za godinu, pa još sa četiri.
Inače, njihove osnovne obaveze (po opštim uslovima) naravno idu samo ako prvenstveno vi plaćate svoje obaveze na vreme. A u daljem tekstu, oni vam nameste, puste protok, pa onda opet tekst koje su pretplatnikove obaveze. E sada, ako net ne radi 60 dana!!!! oni imaju obavezu da vam zamenu modem, ali ako pretplatnik ne plaća obaveze na vreme (znači istog dana, jer kad stigne račnu, imate 5 dana da ga platiti ili cut - nema interneta), on je obavezan da plati dug, vrati modem i plati kaznu!
Ne znam da li da se smejem ili da plačem...
3 comments:
a sad govor mržnje: stoka, mrcine i mafija; i tvoj i moj i svi drugi nazovi provajderi. o čemu se tu zapravo radi? ja mislim da nas zayebavayu, nema druge.
I ne samo oni,vec brate svi hoce da nas "zamazu",i ja se trudim u zadnje vreme da procitam sve sto potpisujem,jer sam prosla vrlo slicno tebi...a sa netom...uvek imam problem,jas hocu da je on "najbrzi"...
Nije ni stvar u brzini, ako on ne radi. Retko kada vidim razliku sada, kada je 3mb/s i pre 8 puta manju...
Šta vredi što imam brz net, koji radi sa pola ili manje snage. Jednostavno, ne pružaju ono što nude i to je to, a nemaš sa čim da zameniš, zato što su svi isti.
Daj pare, lako ćemo posle... tako sve funkcioniše
Post a Comment