7/1/09

EPP

Ako nešto mrzim dok gledam film, onda su to reklame. Ne mogu da se setim tačno, ali po zakonu u toku jednog sata mogu da se puštaju reklame do 12 minuta (koliko me pamet služi), što je i previše. Naše tv stanice obično to puštaju u dva bloka za sat vremena, tako da jedan blok reklama traje oko 6 dugih minuta.

Ne bi bile tako duge da su reklame dobre i da se ne prikazuju prečesto. Za mene tada uglavnom postaju antireklame, pre nego reklame, ali fakat da bar nazive reklamiranih proizvoda zapamtim, što verovatno ima nekog učinka - nesvesnog, pri kupovini. Najgori mi je onaj "učinak" što obično zaboravim i šta sam gledala, pa ako uspem da zadržim sebe da ne pritisnem dugmence na daljinskom, se iznenadim kako brzo dođe drugi blok reklama, a ja se još nisam setila radnje filma od pre prvog bloka.

Postoje reklame koje vas odbiju, a postoje i one koje vas privuku. Pretražila sam malo po hardu u glavi i setih se jedne od najodbojnijih. Neću puno "prljati" po bogu, ali Pionir reklama koje je promovisala Jelena Karleuša, me je odbila od bilo koje kupovine njihovih proizvoda:



Onda, reklama za Calgonit. Pa svaka budala može da izračuna da je jeftinije kupiti novu "perilicu" nego koristiti Calgonit u potrebnoj količini. O reklamama za izbeljivanje, skidanje fleka, praškovi za sudove i veš, pastama za zube koji naprasno pobele i budu fantastično zdravi ako se samo 3 nedelje peru zubi sa dotičnom pastom, krediti koji pljušte na sve strane i kamate koje nisu ni blizu objašnjene kakvo je realno stanje, banke kao da smo u Švajcarskoj, kupi srećku i svet je tvoj... ne vredi ni govoriti. Osim što su besmislene i dosadne, sve lažu do jednog jedinog "slova"

E sad, nije samo kod nas krizno stanje, svuda je. Ideje kreativaca koji osmišljavaju reklame su očito presahnule. Pitam se, a pitam i vas, kakve veze imaju sise sa automobilom? Nikakve... e pa nije, neke imaju iako ja ne shvatih koje:





E da ne bude da su baš sve reklame dosadne, izdvojiću neke, koje retko ili gotovo uopšte ne vidimo na domaćim tv stanicama, ali mene su nasmejale ili mi je bio užitak da ih pogledam. Naravno, ako bi ih puštali 4 i više puta u toku jednog filma, sigurno bi promenila mišljenje. I evo samo neke od tih:









A ima i dobrih reklama koje nikada nisu ugledale svetlost tv ekrana iz već nekih razloga:





2 comments:

Vera said...

Slazem se sas tobom,jesi primetila da film traje i do 2h zbog reklama i onda nikad kraja.
Super ti je you tube izbor.pozz

emo_serpica said...

U pravu si: takva gomila neinventivnih, dosadnih, a mogla bih reći i glupih reklama retko se gde drugde može videti, no u nas! Retko gledam TV, ali videći TV programe okolnih zemalja, neverovatno mi je da su svi, osim naših napredovali, programi ne guše s reklamama...Rumuni, napr. me svakim danom sve više oduševljavaju, u svakom pogledu...
Tvoj izbor primera je sjajan, naročito mi se sviđa R.V.smart...